Paieškos forma

Kontaktai Senas puslapis

ES programavimo savaitė 2018

Programavimo savaitės metu naudokite pamokų ruošinius!!!
(nuolat atnaujinama)

„Veiklos be kompiuterių“

3 skirtingi lygiai

„Informatinis mąstymas
ir problemų sprendimas“

3 skirtingi lygiai

„Vaizdinis programavimas“

3 skirtingi lygiai

Kiti mokymo šaltiniai

 


Spalio 6–21 d. ES programavimo savaitė – ruoškitės, dalyvaukite ir sužinokite, kaip kurti programuojant!

Kviečiame organizuoti renginius, pamokas, praktinius ir internetinius seminarus, bei kitas veiklas, kurie būtų susiję su algoritmavimu, loginiu mąstymu, programavimu ir pan.

Šios savaitės metu organizuojami įvairūs renginiai, pažintiniai ir praktiniai užsiėmimai, akcijos, siekiant populiarinti programavimą, suprantamai paaiškinti šios srities gebėjimus ir sutelkti motyvuotus žmones mokytis.

Apie organizuojamus renginius prašome skelbti svetainėje http://events.codeweek.eu/!

Programavimo savaitės tikslas

Šios iniciatyvos tikslas yra parodyti, kaip žmonės gali įgyvendinti idėjas programuodami, taip pat populiarinti programavimą ir suburti motyvuotus žmones mokytis t.y.:

  • parodyti, kas yra programavimas,
  • įkvėpti ir sudominti visus, ypač jaunimą,
  • paskatinti atrasti savo specialybę,
  • skatinti kūrybiškumą, problemų sprendimą.

Programavimo savaitės iniciatyva


2018 m. iniciatyvą palaiko Google, ECDL Lietuva ir kiti partneriai


Kas gali organizuoti renginius?

  • Mokymo įstaigos: mokyklos, suaugusiųjų švietimo įstaigos, kolegijos, universitetai
  • Mokytojai, kurie programuoja gali rengti pažintinius, mokomuosius seminarus vaikams arba (ir) kolegoms
  • Mokytojai, kurie neprogramuoja gali parodyti algoritmavimo, loginio mąstymo principus
  • Programavimo klubai gali organizuoti pažintinius seminarus mokyklose, bendruomenių klubuose, pakviesti dalyvius sukurti „kodą“, žaidimą ar programėlę
  • Bibliotekos gali orgnaizuoti pažintinius ir mokomuosius seminarus
  • Verslo ir pelno nesiekiančios organizacijos gali organizuoti seminarus, mokymus, taip pat pasiūlyti patalpas organizatoriams, siųsti savo darbuotojus skaityti paskaitas apie programavimą, organizuoti linksmas programavimo užduotis, pasiūlyti finansavimą renginiams
  • Kiekvienas iš mūsų!

Programavimo savaitės renginiai

  • Pažintiniai seminarai
  • Praktiniai užsiėmimai
  • Pamokos
  • Demonstracijos
  • „Apskrito stalo“ diskusijos
  • Akcijos, užduotys
  • Programavimas be kompiuterio

Kaip organizuoti renginį?

  • Nuspręsti, koks bus renginio tipas
  • Sugalvoti temą ir veiklas
  • Nustatyti kas bus renginio dalyviai
  • Pakviesti lektorių, kuris pasakos apie programavimą, mokins, demonstruos ar paskatins dalyvius programuoti.
  • Patalpos: klasė, konferencijų salė, biblioteka ar kitos patalpos renginiui organizuoti
  • Data. Nustatyti, kada renginys bus organizuojamas
  • Dalyviai. Pakviesti dalyvius į renginį. Dalyvių skaičius priklauso nuo renginio tipo. Praktinio seminaro metu 5-8 dalyviams reikalingas vienas lektorius (dalyvių skaičius gali skirtis priklausomai nuo užsiėmimo tipo). Dalyviai gali vienas kitam padėti.
  • Įrenginiai. Priklausomai nuo tikslinės grupės, dalyvių galima paprašyti atsinešti savo nešiojamus įrenginius: kompiuterius, išmaniuosius įrenginius.
  • Interneto ryšys. Jei reikalingas interneto ryšys, įsitikinkite, kad dalyviams pakaks interneto srauto.
  • Veiklos be kompiuterio. Įtraukti į kompiuterinio mąstymo(angl. computational thinking) veiklas galima be interneto ir be kompiuterio, pvz.  naudojant Cody-Roby priemones.
  • Suplanuotos veiklos. Sugalvoti dalyviams veiklas, kuriomis parodytumėte, kaip nesudėtingai galima suprogramuoti kažką įdomaus. Patikrinkite resursų sąrašą, pamokų planus ir pan. (dauguma resursų yra anglų kalba). Jeigu kompiuteris bus nuomojamas kartu su konferencijų sale, įsitikinkite ar šiame įrenginyje yra reikiama programinė įranga. Dalyviams paruoškite instrukcijas, kaip įsidegti reikiamą programinę įrangą.
  • Išankstinė dalyvių registracija. Jeigu patalpos yra nedidelės, galite pakviesti tik tam tikrą skaičių dalyvių. Registracijai galite naudoti Wufoo, Google formas ar renginių registravimo sistemas, tokias kaip Eventbrite. Rekomenduojama rengti nemokamus renginius, tačiau nedidelis mokestis gali būti taikomas siekiant padengti būtiniausias renginio išlaidas. Arba šių išlaidų padengimui galite ieškoti rėmėjų.
  • Užkandžiai. Jei renginys truks keletą valandų, bus reikalinga pertraukėlė, kurios metu galite pasiūlyti užkandžių, vandens, arbatos.
  • Renginio metu prašykite dalyvių pademonstruoti ir pristatyti sukurtas programas ar gautus rezultatus.
  • Viešinkite savo renginius! Apierenginius skelbkite interneto erdvėje, socialiniuose tinkluose, dalykitės informacija su partneriais ir pažįstamais, skelbite pranešimus spaudai.
  • Skelbdami informaciją socialiniuose tinkluose naudokite grotažymes #CodeEU ir @CodeWeekEU.

CodeWeek žemėlapis

Sklaida apie renginį

  • Įtraukti renginį į CodeWeek svetainės žemėlapį: http://events.codeweek.eu/
  • Skelbti savo ir partnerių svetainėse bei socialiniuose tinkluose
  • Siųsti tikslinius kvietimus partneriams ir suinteresuotoms šalims

 

Naudokite CodeWeek logotipą!

Logotipą galite atsisiųsti čia: https://goo.gl/z23EhV

 

 

Ką mokytojai ir mokyklos gali daryti?

  • Pamokų metu mokiniams pasakoti apie algoritmavimą, programavimą, esant galimybei, rodyti, kaip suprogramuoti kažką įdomaus, naudingo.
  • Pakviesti programuotojus, kolegijų, universitetų dėstytojus parodyti apie programavimo galimybes
  • Parodyti, kaip tobulinti kompiuterinį mąstymą naudojant CodyRoby priemones
  • Dalyvauti CodeWeek4All iššūkyje (programavimo savaitės renginiuose ir veiklose sukviesti daugiau nei pusę mokyklos mokinių)

Renginio metu

  • Sukurkite mobiliąją programėlę, žaidimą, interneto svetainę ar interaktyvią istoriją, o gal pasikrapštykite prie aparatinės įrangos ar sumeistraukite judantį robotą?
  • Suorganizuokite programavimo renginių tėvams, seneliams, draugams, vaikams ar kolegoms ir padėkite jiems suprasti mūsų skaitmeninį pasaulį ir į jį įsitraukti.

Bendra eiga

  • Renginio metu fiksuoti dalyvius (sąrašai, nuotraukos)
  • Užpildyti anketą ir gauti dalyvio sertifikatą

Statistika

  • 2017 m. 1,2 mln. dalyvių
  • +50 šalių
  • 2016 m. 970.000 dalyvių
  • 20.000 renginių
  • +50 šalių
  • 2015 m. 570.000 dalyvių
  • 7.600 renginių
  • 46 šalys
  • 2014 m. 150.000 dalyvių
  • 4.200 renginių
  • 36 šalys
  • 2013 m. 10.000 dalyvių
  • 3.000 renginių
  • 26 šalys

Resursai

Programavimas be kompiuterio: pigu, greita, smagu, nauji įgūdžiai

Cody Roby lietuvių kalba

  • Atsisiųskite PDF
  • Atspausdinkite lapus
  • Sukarpykite objektus pagal pateiktus maketus
  • Rinkinį sudaro 40 cody kortų, cody kortų dėžutė, 5 figūrėlės, žaidimo lenta ir 24 blokai
  • Rinkinys gali būti panaudotas daugeliui įvairių žaidimų
  • Pramogos dalis – atspėti parodytų žaidimų taisykles ir atrasti naujus žaidimus!

Renginių metu naudokite kodavimo žaidimą nenaudodami jokių įrenginių - CodyRoby žaidimą. Kviečiame naudoti šį žaidimą programavimo savaitės metu. Žaidimo aprašymą PDF formatu galite atsisiųsti čia.

Informatika be kompiuterio

Knyga turininga informatikos mokymosi medžiaga pradinukams ir vyresniems.

Pasirinkite tinakamą veiklą pagal amžiaus grupes ir parodykite kaip kompiuteriai „veikia“ ir „mąsto“.

Net ir ne informatikai gali smagiai mokytis kompiuterio pagrindų draugesu mokiniais. Knygoje lengva ir suprantama kalba aprašoma daug veiklų, siejamų su informatikos pagrindais. Pateikiami visų užduočių atsakymai, kiekviena veikla baigiama skyreliu „Apie ką visa tai?“, kuriame aiškinama atliktos veiklos teorija.


 

Dalyvaukite šventiniuose renginiuose ir išmokite išreikšti save programuodami. Sukurkite mobiliąją programėlę, žaidimą, interneto svetainę ar interaktyvią istoriją, o gal pasikrapštykite prie aparatinės įrangos ar sumeistraukite judantį robotą? Suorganizuokite programavimo renginių tėvams, seneliams, draugams, vaikams ar kolegoms ir padėkite jiems suprasti mūsų skaitmeninį pasaulį ir į jį įsitraukti.

ES programavimo savaitė – tai visuomeninė iniciatyva, vykdoma savanorių, kurie yra programavimo savaitės ambasadoriai savo šalyse ir propaguoja programavimą, skaitmeninį mąstymą ir su tuo susijusią veiklą.

Dalyvaukite programavimo savaitėje

Pagrindiniai faktai

Įgyvendindama bendrosios skaitmeninės rinkos strategiją, Europos Komisija skatina įvairias iniciatyvas, kurių tikslas – tobulinti darbuotojų ir piliečių skaitmeninius įgūdžius. Tarp šių iniciatyvų – Skaitmeninių įgūdžių ir užimtumo koalicija ir ES programavimo savaitė. Komisija remia komunikacijos veiklą ir dukart per metus kviečia programavimo savaitės ambasadorius į susitikimus. Kai kurie kiti partneriai siūlo kitų formų paramą, pvz., bendrovė „Google“ šiais metais ketina imtis iniciatyvos „Google grants money“ ir paremti 5–18 metų vaikams skirtus novatoriškus renginius.

Susisiekite